Klager og indberetninger

Klager og indberetninger

Hos MT Højgaard Property Development har vi en stærk forpligtelse til at opretholde etisk og ansvarlig adfærd i alle vores aktiviteter.

For at beskytte vores virksomhed, vores medarbejdere og vores samarbejdspartnere har vi etableret en ordning, der gør det muligt at indberette forhold, som kan udgøre brud på lovgivning, vores interne politikker eller vores grundlæggende værdier.

Vi ønsker at skabe en kultur, hvor alle – både medarbejdere og eksterne parter – føler sig trygge ved at indberette kritisable forhold uden frygt for konsekvenser. Vores whistleblowerordning sikrer, at alvorlige hændelser bliver håndteret korrekt, og at vi som virksomhed forbliver tro mod vores værdier om integritet, respekt og gennemsigtighed.

Whistleblower

Med denne indberetningskanal kan du anonymt rapportere alvorlige forhold, der kan omfatte:

  • Overtrædelse af gældende love og regler, fx inden for miljø og sikkerhed
  • Brud på MT Højgaard Property Developments interne politikker og retningslinjer
  • Handlinger, der er uforenelige med virksomhedens etiske standarder, såsom korruption eller misbrug af betroet position

Det er vores målsætning at sikre, at alle indberetninger bliver håndteret med stor respekt og fortrolighed. Vi har udpeget et team til at tage imod og behandle indberetninger. Alle sager vurderes og behandles grundigt, og vi sikrer, at ingen indberettere bliver udsat for repressalier, hvis de i god tro indberetter bekymringer eller kritisable forhold.

Skulle du opleve noget, der giver anledning til bekymring, opfordrer vi dig til at tage kontakt gennem vores whistleblowerordning.

Andre klager

Denne mulighed kan benyttes til at indgive klager, der udspringer af hændelser eller gener, som påvirker trivsel, miljø eller rettigheder, uden at der nødvendigvis er tale om overtrædelser af lovgivningen. Klagerne behandles af det ansvarlige selskab i koncernen, som håndterer den pågældende sag.

Klagen kan indsendes via følgende e-mailadresse: henvendelse@mth.dk

Hvis du foretrækker at indsende en anonym klage, kan den afleveres som et brev i receptionen på koncernens kontorer over hele landet.

Bemærk, at der ikke kan klages over daglige driftsforhold, almindelige uoverensstemmelser eller gener, som stammer fra specifikke byggepladser, projekter eller teams. Sådanne henvendelser skal rettes direkte til det pågældende projekt, team eller byggeplads og vil blive håndteret af det ansvarlige selskab. Klager vedrørende udført arbejde eller mangler skal ligeledes rettes direkte til kontaktnummeret for det selskab, der har udført arbejdet.

Koncernen behandler alle henvendelser i overensstemmelse med vores GDPR-politik. Vi opbevarer oplysninger med henblik på at behandle klagen og udarbejde rapporter om klageomfanget i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Vores kontorer

Hovedkontor

MT Højgaard Property Development
Knud Højgaards Vej 7
2860 Søborg

Telefon: +45 7012 2400

CVR: 35865829

Risskov

MT Højgaard Property Development
Mosevej 3
8240 Risskov

Telefon: +45 7012 2400

Kan vi hjælpe dig?

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.